جزئیاتی از جلسه غیرعلنی مجلس با موضوع راهکارهای مقابله با تحریم‌ها-راهبرد معاصر

جزئیاتی از جلسه غیرعلنی مجلس با موضوع راهکارهای مقابله با تحریم‌ها

در جلسه غیرعلنی امروز(27 آبان) مجلس با حضور نمایندگانی از دولت، به ارائه راهکارهای درباره مقابله با تحریم ها و همچنین بررسی بسته حمایتی پرداخته شد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۶ - ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 18
کد خبر: ۷۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛ امروز یکشنبه (27 آبان) پیش از آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، خانه ملت نشست غیرعلنی با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار کرد. در این جلسه کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌‌های مجلس به بیان راهکارهای مقابله با تحریم پرداخت.

 

 

تشکیل کمیته مقابله با تحریم

یکی از نتایج این جلسه تشکیل کمیته مقابله با تحریم ها بود. بهروز نعمتی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در این باره در جمع خبرنگاران گفت: "در این جلسه قرار شد کمیسیون‌های تخصصی مجلس بررسی این گزارش و رسیدگی به آن را در دستورکار خود قرار دهند، همچنین قرار شد کمیته‌ای در دولت برای مقابله با تحریم‌ها تشکیل شود. با توجه به این که آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که از موضوع تحریم‌ها جو روانی در کشور ایجاد کنند، تشکیل این کمیته می‌تواند نقش تاثیرگذاری برای مقابله با این موضوع باشد."

 

 

تشکیل کمیته مشترک دولت و مجلس برای رسیدگی به معیشت و بررسی بسته حمایتی

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از آغاز نشست علنی امروز( یکشنبه 27 آبان) گفت: "امروز از ساعت ۸ صبح جلسه غیرعلنی داشتیم که در این جلسه مرکز پژوهش‌ها گزارشی درباره وضعیت تحریم‌ها و نحوه مقابله با تحریم‌ها باید در بخش های مختلف انجام شود، ارائه کرد که این گزارش خوب و تخصصی بود. از دولت نیز سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی حضور داشتند و توضیحاتی را ارائه کردند. قرار شد در کمیسیون‌های مربوطه این موضوعات با حضور بخش‌های مختلف مورد بررسی بیشتر قرار گیرد و در کمیته مشترک با دولت عملیاتی شود. قرار شد در این کمیته درباره موارد مورد نیاز بخش‌های صنعت، انرژی، کشاورزی و نیازهای مردم به خصوص قشرهای مستضعف بحث‌های مربوطه انجام شود و بسته‌هایی برای آنها باشد که تحت حمایت قرار گیرند."

 

 

ارائه گزارش مرکز پژوهش های مجلس درباره مقابله با تحریم ها

عزت‌الله یوسفیان‌ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با ایکنا درباره جزئیات گزارش مرکز پژوهش های مجلس گفت: " امروز، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، گزارشی بسیار طولانی ارائه داد که بالغ بر یک ساعت طول کشید و این نشان`دهنده توجه مجلس به موضوع مقابله با تحریم‌ها است."

 
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شهرام بامری
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
0
0
سلام هنوز سبد کالا دریافت نکردم لطفا راهنماییم کنید
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار